Azartspēles pat līdz šai dienai ir apvītas ar daudziem mītiem un leģendām. Šie stāsti un vēstures bieži vien ir cilvēka kultūras un vēstures neatņemama sastāvdaļa. Šajā rakstā mēs apskatīsim dažas no slavenākajām un interesantākajām leģendām un mītiem, kas saistīti ar azartspēlēm.
Stāsts par “Melno mambu”
Viens no populārākajiem mītiem par azartspēlēm ir stāsts par “Melno mambu”. Saskaņā ar šo stāstu 19. gadsimta beigās Monako bija nolādēta rulete, kas pazīstama kā “Melnā mamba”. Leģenda vēsta, ka šī rulete nesa nelaimi ikvienam, kas to spēlēja. Daudzi spēlmaņi apgalvoja, ka, spēlējot šo ruleti, zaudēja visu savu bagātību un uzskatīja to par nāvējošu.
Mīts par karaļa Luija XVI zaudējumu
Vēl viens interesants mīts, kas saistīts ar azartspēlēm, ir stāsts par Francijas karali Luiju XVI. Runā, ka viņš bijis kaislīgs spēlmanis un kāršu spēlēs bieži zaudējis milzīgas naudas summas. Viens mīts apgalvo, ka viņš zaudēja tik daudz, ka tas veicināja finanšu krīzi Francijā un, visbeidzot, Francijas revolūciju.
Leģenda par “Pazudušo pilsētu” Atlantīdu
Daudzi arheologi un pētnieki uzskata, ka senajos tekstos aprakstītā Atlantīdas sala nekad nav pastāvējusi. Tomēr ir leģenda, ka Atlantīda tika nogremdēta azartspēļu dēļ. Saskaņā ar šo versiju Atlantīdas iedzīvotājus aizrautība aizrāva tiktāl, ka viņi aizmirsa par citiem savas dzīves aspektiem, un tas noveda pie viņu nāves.
Mīts par “nolādētajiem” kazino
Ir daudz leģendu un stāstu par kazino, kas tiek uzskatīti par nolādētiem. Viens no slavenākajiem gadījumiem ir Montekarlo kazino Monako. Tiek teikts, ka tas ir nolādēts pēc tam, kad viens spēlētājs zaudēja visu savu bagātību un izdarīja pašnāvību kazino. Pēc šī incidenta daudzi uzskatīja, ka Montekarlo kazino nesīs neveiksmi ikvienam, kas to apmeklēs.
Stāsts par “nāves ruleti”
Viens no dīvainākajiem mītiem par azartspēlēm ir stāsts par tā saukto “nāves ruleti”. Saskaņā ar šo leģendu 20. gadsimta sākumā bija rulete, uz kuras tika uzstādītas piecas lodes, un uzvarētājs saņēma milzīgu laimestu. Spēle kļuva tik bīstama, ka to sauca par “nāves ruleti”. Runā, ka spēlējot to gāja bojā vai tika ievainoti daudzi spēlētāji.
“Vecmāmiņas veiksme”
Pastāv viedoklis, ka daži spēlētāji uzskata, ka veiksme ir kaut kāds pārdabisks radījums, kas var ietekmēt spēles iznākumu. Leģendas par to, kā spēlētāji sazinās ar “vecmāmiņu” un lūdz viņu pirms likmes izdarīšanas, jau sen ir kļuvušas par azartspēļu pasaules daļu.
Kauliņu spēle ar romiešu karavīriem
Leģenda vēsta, ka romiešu karavīri pēc grūtām cīņām izmantojuši kauliņus, lai atrisinātu konfliktus un sadalītu laupījumu. Tiek uzskatīts, ka tas ir sākums azartspēlēm, izmantojot kauliņus, kas ir mūsdienu galda spēļu priekštecis.
Leģenda par spēļu kārtīm
Spēļu kārtis arī apvij daudzi mīti un leģendas. Viens interesants mīts ir stāsts par standarta kāršu komplekta izcelsmi. Tiek uzskatīts, ka 52 kārtis attēlo gada 52 nedēļas, un 4 uzvalki simbolizē četrus gadalaikus.
Mīts par Ernestu Hemingveju
Leģenda vēsta, ka slavenais rakstnieks Ernests Hemingvejs azartspēļu spēlē zaudējis lielu naudas summu un, lai nomaksātu parādus, bijis spiests atdot izdevniecībai savus dārgos manuskriptus.
Šīs leģendas un mīti piešķir azartspēlēm mistisku atmosfēru. Tomēr ir svarīgi atcerēties, ka azartspēļu pamatā ir varbūtība un matemātika, un nav pārdabisku veidu, kā ietekmēt iznākumu. Azartspēlēs jāpiedalās atbildīgi, ņemot vērā limitus un savas finansiālās iespējas.